Cookie

Afdelingen for Bæredygtig Udvikling benytter cookies. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du dette.

Engineering book STEM

Fagområdet Engineering dækker over metoden til problemløsning gennem analyse, innovation, produktion og iteration. Eleven lærer at gå metodisk til problemløsning. I daglig tale sammenlignes engineering ofte med ingeniørens arbejdsmetode, for eleven lærer metoder til at løse virkelighedsnære og konkrete problemer som f.eks. mangel på rent drikkevand. Arbejdet med at bygge prototyper og teste er helt centralt i arbejdet med engineering.

Det er en vigtig del af STEM at arbejde med innovation og engineering. Men der findes mange forskellige udgaver af modeller til dette arbejde. For at sikre et fælles udgangspunkt på tværs af skoler, lærere og eksterne konsulenter har Københavns Kommune udviklet en fælles model til at arbejde med engineering- og innovationsprocesser, som du kan finde her 

STEM-forløb med fokus på engineering udbudt i Afdelingen for Bæredygtig Udvikling:

- Fremtidens bæredygtige fødevarer?! Et STEM-forløb, hvor eleverne undersøger Københavns havn og Øresund.
(FULDT BOOKET) Eleverne kommer tilbage til stenalderen ved en rejse igennem ”ur-birkeskoven”.
Her kan i få et skræddersyet friluftslivsforløb, der dækker jeres aktuelle behov.
Vi udvælger træer som vi fælder, slæber til sløjdpladsen, afgrener, udsaver, udkløver og bearbejder med knive og huljern.
Lav interviews og analyser byens skrald og find på innovative løsninger på problemet.
Spændende STEM-forløb om bananers kredsløb, hvor eleverne skal arbejde med STEM og engineering.